lördag 17 maj 2014

Jag har blivit med fadderbarn!

Glada nyheter! Jag hade fel i början när jag berättade om barnhemmet. Ingen av bebisarna har en mamma men en del av dem har en pappa eller någon släkting som kan ta hand om dem. De som har en familj återvänder dit när de är ca 1 år gamla medan de som inte har någon förälder antingen blir adopterad eller hamnar på barnhem. Men de hittar oftast en familj till slut. Det finns en flicka som heter Ami som var här på barnhemmet men nu återvänt till sin pappa. Men pappan har inte mycket pengar så jag kommer att betala hennes skolgång så att hon får en chans att gå i skolan. Men eftersom hon bara är drygt ett år gammal så blir det inte aktuellt förrän om ca ett och ett halvt år. Jag är så glad över att jag inte bara varit här och arbetat utan också kan fortsätta hjälpa ett utav barnen när jag är tillbaka i Sverige.

Här är hon!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar