tisdag 18 mars 2014

Surfing & Safari

På lördagen åkte vi till HLM-marknaden för att Beth och Camila ville skaffa Hennatatueringar. Beth har det nu på båda fötterna och ena handen och Camila på båda händerna. Det är snyggt och de är väldigt fina men jag skulle inte vilja ha det själv även fast det går bort efter några veckor.

Sedan åkte vi till Stranden, plage Virage, för att sola och surfa. Surfläraren var asschysst och hjälpte till jättebra. Det var superroligt! Men kallt, mina fötter och händer var iskalla när jag kom in...

På söndagen åkte jag med Camila och Reem till Reserve de Bandia som är ett safari som ligger cirka en timme från Dakar. Reem är från Kuwait men hennes pappa är ambassadör så just nu bor de i Dakar. Hon volontärarbetar på samma ställe som jag, så det var där vi träffades. Safarin var rolig! Men det var ett ganska litet ställe så det var inte mycket jämfört med safarin i Sydafrika förra året, men det var mysigt ändå!

Här är lite bilder på några djur vi såg:

Förresten, ursäkta om min svenska är dålig haha men det snurrar engelska, franska och svenska i mitt huvud.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar